fredag den 13. januar 2012

Godtvejr


Efter at have rundet det gamle anker, trisser jeg hjemad langs stranden. Vejret er virkelig godt idag, meget usædvanligt for årstiden. Selv om det er midt om vinteren, er sweater og åbentstående frakke rigeligt til at holde varmen.

Jeg er virkelig kommet ud i det blå. Mellem himmel og hav er horisonten smukt marinefarvet, og en stor flok måger har slået sig ned på et badebrosstativ. Som de sidder dér, kridhvide mod den blå baggrund, synes jeg de laver bølge.

På Elephantens tid drev der drivtømmer i land. Nu er det mest plastik. Jeg samler et iturevet badedyr op og finder nedenunder et smukt glas. Det er vist håndlavet og inspireret af havet. Jeg fotograferer det til fotoalbummet. Det uoppustelige plastik kom i en af kommunens affaldsbeholdere.

Glasset er sikkert velegnet til en whisky.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar