fredag den 5. november 2010

Danmarkshistoriens største litteraturoplæsning

Foto: Zsuzsanna Kilian, Ungarn

Det bliver STORT! Mere end to hundrede forfattere læser op af egne værker, fra 25 scener rundt omkring på Københavns Hovedbibliotek, i morgen lørdag den 6. november 2010. Kulturministeren himself har ordet på scene 1 kl. 13:01 – og så går det ellers (kvarter)slag i slag indtil kl. 15, hvor forfatterne klapper scener sammen, fejer confetti op, og evaluerer over en velfortjent kop pilsnerøl.

Jeg tror der kommer rigtig mange publikummer til MEGA Litt, og et massivt presseopbud. TV2 NEWS og DR2 har kameraer med. Kom, lyt og vær med!

Jeg glæder mig til at være sceneansvarlig på scene 16, hvor jeg klokken 13 oplæser en af mine historier. Kald mig bare opvarmningsforfatter – for efter mig kommer nogle ret stærke navne, der har skrevet adskillige bøger og sågar modtaget støtte i form af legater og bibliotekspenge.

Det vil kulturministeren nok sige et par ord om, for regeringen har lagt op til meget store nedskæringer i litteraturstøtten.

Måske ses vi på scene 16? – hvor du også kan se og høre Maj-Britt Willumsen, Christian Jungersen, Qaali, Christian Yde Frostholm, Claus Høxbroe, Steffen Baunbæk Pedersen og Jakob Vedelsby.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar