søndag den 5. juli 2009

Tørfoder til en kræsen kat


Bølle kan ikke lide det der er købt til den i Netto, og jeg er derfor sendt på en længere gåtur for at finde noget andet og bedre.

Derfor står jeg nu i Maxi Zoo og beder om tørfoder til en mjavende gourmet. Den unge ekspedient følger mig hen til hylderne med udsøgte varer af netop den slags. Men jeg er paf over prisen, da jeg bliver præsenteret for en flot pose med fire kilo til over 400 kr.

Og det endda på tilbud! – Hundrede kroner pr. kilo mad til en kat! Hvorfor skal kattemad være så hundedyrt?!

Det er rundt regnet samme pris som god chokolade til mennesker, så jeg efterlyser noget der er billigere, men stadig førsteklasses kvalitet. Og får præsenteret Maxi Zoo’s eget produkt, som har scoret topkarakter i en tysk test: Select Gold, med lækker kylling. Hundrede kroner billigere, ungefær.

Jeg er slemt i tvivl: Godt nok møgforkæler Garntrisse den kat, men alligevel… Så for en sikkerheds skyld ringer jeg lige til hende på mobilen. Og hun har ikke regnet med at fyre så mange penge af på kattemad.

Godt så – mit falkeblik har fanget et discount-skilt, og jeg griber til noget fit+fun til 8,50 kr. pr. pakke med 1000 gram. En splash lover Vitamin power, både i den med fisk og den med kød.

Vi lander på sytten kroner for to pakker fit+fun. Jeg fjerner prismærkerne, for at Bølle ikke skal fatte mistanke. Og så forærer ekspedienten mig nogle smagsprøver med af det udsøgte Select Gold. Så kan Bølle mjave og fortælle hvad der er bedst.

Det finder jeg snart ud af. De små prøveposer hugger den i sig som en mis, men det billige billiger den ikke. Den mjaver og ser mistroisk op på mig, som om den spørger hvorfor jeg har fyldt madskålen med hundeæde.

Men jeg forsikrer den om at det er topdollar tørfoder til en kat – i disse for vort land så alvorlige finanskrisetider. Dog hvisker jeg trøstende til Bølle, at der snart går SP-penge ind på kontoen, og så er der udsigt til mere af det dyre dyrefoder. Men indtil det sker, står den på low-cost fit+fun. Værs’go’ og spis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar