tirsdag den 18. november 2008

Forslag til nyt logo



Formanden og webmasteren har længe prikket til mig for at jeg skulle komme med et bud på et nyt logo for rådet til sikring af borgernes ukrænkelige rettigheder.

Jeg er jo uddannet reklametegner (tak til Jens Ellgaard og Palle Munch i Kolding) og jeg har efterhånden mange logoer på samvittigheden. Og nu har jeg så også begået et til Dansk-Nordisk Modstandsbevægelse, der har hjemmesiden www.borgerret.org

Det gamle logo er lavet i en håndvending af et medlem, der er grafiker. Og jeg har da også bibeholdt nogle af elementerne i det ny. Buerne fungerer nu som en solopgang, og jeg har valgt præcis den samme røde farve.

Og så har jeg tænkt på Nordstjernen. Det er den eneste stjerne der ikke flytter sig på nattehimlen, og dens navn matcher jo fint foreningens nordiske navn. Samtidig markerer den at Danmark er med i den Europæiske Union, og at vi således er sikret EU-borgerrettigheder.

Navnet er skrevet med den ny skrift Aller Sans, som kan downloades kvit og frit på Mediehøjskolens hjemmeside.

Hvad synes I? Kan logoet bruges? Hvad giver det af associationer? Jeg kunne godt tænke mig at få nogle kommentarer fra læserne, eller rettere: seerne :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar