tirsdag den 30. september 2008

Klassebillede



Tror du har gået på Oehlenschlægergades Skole i København. Den kortfattede hilsen kommer fra en kvinde i Næstved, som har fundet mig på Facebook. Jeg kan godt huske navnet. Helle Forup. Min første uskyldige kærlighed, det må ha’ været i tredje klasse.

Engang Helle delte flødekarameller ud i klassen på sin fødselsdag, gav jeg hende en lille kronhjort i plastik, som jeg syntes var så pæn. Det er virkelig mange år siden.

Vi er måske alt for voksne nu. Men hukommelsen fejler ikke noget. Omend nogle af de andres efternavne forlængst er slettet af hjernebarken.

Vi kan huske en kinddans med lukkede øjne, til en fest hjemme hos Susanne og Henrik på Istedgade. Og vores søde klasselærerinde Johanne Hansen, som kaldte os børnlille.

Helle har oprettet en gruppe for os der har gået i 3u, eller 6u på Oehlenschlægersgades Skole. Sidder der nu en mingler og ser sig selv på fotoet, så ræk lige fingeren i vejret.

Eller find dit eget gamle klassebillede frem. Tag kontakt til en af de andre fra dengang. Mon ikke der er en med et usædvanligt efternavn, du kan huske, og derfor grave frem på Fjæsbogen, eller her? Det er sjovt og spændende at blive opdateret på hinandens tilværelser, og sammen komme i tanker om noget af alt det der skete for næsten en menneskealder siden.

Kan jeg virkelig huske alt det?, tænker jeg. For sådan er det. Et gammelt klassebillede er super benzin for hukommelsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar