fredag den 15. august 2008

Twist


Foto: Daniel Wildman, Storbritannien

Alting stiger. Rugbrød som vi før fik for en tier, koster nu det dobbelte. Medmindre det er på tilbud til kun et par kroner mere end det plejede at koste.

Således kan man i denne uge erhverve sig et gulerods rugbrød for 11,95, i SuperBest. Så sådan et har jeg lige hentet.

På vej ind i supermarkedet så jeg et tilbud på twist. Aha, tænkte jeg og så for mig det dér bomuldsmateriale, man kan pudse og rengøre sin cykel med. Men prisen: 40 kroner for knapt et halvt kilo, fik mig til at studse.

Jeg var selvfølgelig gal på den. Der er stor forskel på twist og tvist. Twist er Marabou chokolader i sjove farver og smagsvarianter. Dem kan jeg jo godt lide, så her op til weekend’en røg en sådan pose med på kassebåndet.

Men hvad koster egentlig tvist? Altså det der er lavet af bomuldsaffald, og som ikke kan spises. Et par kroner, tror du? Well, en søgning på nettet gav dette resultat:

Du kan få en pose med 10 kilo for 228 kroner, og så kommer momsen oveni. Det er nogenlunde det kvarte af prisen på kvalitetschokolader.

Det er det jeg siger: Alting stiger. Det startede med ejendomspriserne. Pludselig var en million kroner ingen penge…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar