mandag den 30. juli 2007

Flueben, tjektegn







Mit første digitalkamera lagde jeg i en sø i Sønderjylland, og så var det kaput. Så hørte jeg om et Pentax der fyldte mindre end en pakke cigaretter, havde flere megapixels og tilmed var vandtæt, og så købte jeg det.

Indtil nu har jeg mest skudt med det i "green mode", og uden problemer. Men ethvert digitalkamera har jo et hav af ekstra gejl gemt i sig, hvis man en dag skulle få lyst til at være lidt avanceret.

Det er jeg så blevet i dag - og har taget et foto af en bulgarsk flue på en majskolbe. Kameraet tror det er en "flower" og har med "focus mode makro" måske tænkt det var mest tjekket at stille skarpt på fluens højre bagben.

En anden gang vil jeg bede fluen træde to skridt tilbage, så der istedet bliver stillet knivskarpt på et af dens tusind øjne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar