onsdag den 13. juni 2007

Ukendt navn noteret



– Gider du ikke tage med ud på Islands Brygge? Vi cykler over broen bag Fisketorvet, og så til højre. Der er så smukt den vej ud, siger Ulla.

Jeg kender godt området. Min far voksede op på Nokken, som dengang var hjemsted for de absolut fattigste husvildefamilier. I dag er det et dejligt grønt område, og der er indlagt både vand, el og varme til dem der bor der.

Jo, jeg er frisk på en lille cykeltur med Ulla. Og foreslår at vi så gør det til en kunsttur. Vi kan jo starte med at opsnuse en graffiti, som Dorthe har gjort opmærksom på i en blog.

Vi finder hurtigt kunstværket. Jeg har forlods forhørt mig hos mingler emeritus Lars Svanholm, og han ser HuskMitNavn som en slags nutidig Storm P. Den på en måde stadig ukendte kunstner er i stald hos en jysk kunsthandler, og henvendelser fra interesserede købere bugner sig op i hendes indbakke.

Vi studerer en stund graffitien, som snart går al kødets gang, medmindre EnEllerAnden kommer forbi med en skærebrænder og frigør vovsen inden skuret rives ned. I glas og ramme vil kunstværket kunne sælges for mange tusinde kroner hos Bruun Rasmussen Kunstauktioner .

Det er dejlig kunst. Ulla og jeg fryder os over den mærkværdige, morsomme hund. Jo, HuskMitNavn kan sine hundekunster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar