torsdag den 14. juni 2012
Apple on the air
DR Nyheder refererer lystigt når Apple en gang imellem barsler med lidt nyt til deres kunder. Det er ikke helt naturligt at placere sådan noget forbrugerstof som nyheder, men hvis bare journalisten vinkler overskriften, så det hele ligner breaking news, så er der åbenbart hul igennem: Kæmpe konference: Det løfter Apple sløret for i aften
Så slipper Apple udenom annonceafdelingens krav om betaling for viderebringelse af salgssnak i hele Danmarks Radio. Konkurrenterne, som ikke har et æble som logo, må pænt meddele sig gennem dyre avis- og bannerannoncer. Og jeg undrer mig over at Apple har denne særstatus i medierne, som gør at firmaet kommer gratis til fadet.
Jeg har bestemt ikke noget mod de gode Apple computere. Jeg har skam selv en MacBook Air, og synes det er en både stærk og elegant bærbar. Men jeg synes ikke, produkters fortræffeligheder skal udbasuneres på en licensfinansieret kanal, der ellers er reklamefri.
Men jo – DR Nyheder syntes det er spændende med Apples kæmpe konference, og har sågar fundet plads til en hel billedserie af Apple repræsentanter der står og salgssnakker foran en storskærm.
Det viste sig, at det de præsenterede, ikke var så nyt endda. Da sløret blev løftet, var der ikke rigtig noget med seriøst nyhedspotentiale. Men det fik ikke DR Nyheder til at hoppe af Apples spinende marketing karrussel. Tværtimod bragte vores allesammens public service kanal til sidst et overblik, så vi kunne se Apples nye produkter.
Og det på trods af, at DR Nyheder selv skriver at der er tale om …en medieskabt storm i et glas vand…
Tsk-tsk…
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar