lørdag den 3. december 2011

Joachim B Olsen

Foto: Fotograf Steen Brogaard, folketinget.dk

Nu må det være slut med at kalde ham kuglestøder og sportsidiot. Han stoppede som idrætsmand for flere år siden, og er i dag først og fremmest folketingsmedlem.

Og ligesom han havde succes i sport, slår han også igennem i politik. Sætningen “Jeg brækker mig” er gået over i historien, og Joachim B Olsen har mere end nogen anden sat dagsordenen på Christiansborg.

Det er der mange der er glade for. Også her på sitet, hvor Joachim B Olsen tages til indtægt for alt muligt andet bræk end det han smed som en Facebook kommentar til Özlem Cekic.

Hvad sagde jeg!, lyder det fra Estrup, som i Joachim B Olsen ser en mand der kan komme igennem med den galde han selv og andre minglere med et ben i Nazionen elsker at træde rundt i.

Men her har I fået noget helt galt i halsen. Jeg tror aldrig, I får Joachim B Olsen til at sige ting som at sigøjnernes kultur er at stjæle, at muslimerne skal spise flæskesvær og at bøsserne skal holde op med det griseri. Tværtimod.

Joachim B Olsen er skam en sympatisk mand. Jeg har hygget mig med et gammelt interview han gav til Bodybuilding.dk inden han kom i Folketinget på et tillægsmandat. Det er god læsning, og stadig relevant for forståelsen af hans drive.

Man skal jo ikke glemme det er den samme mand som vandt medaljer ved OL og VM, der nu kører med klatten som MF for Liberal Alliance. Man behøver altså ikke en speciel akademisk uddannelse for at begå sig på Borgen – hvis man forstår spillereglerne og har en god timing, så kan man virkelig komme langt i politik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar