onsdag den 28. februar 2007

Postproblematisk adresse




Ejendommen på hjørnet af Gasværksvej og Vesterbrogade har to indgange: En på Gasværksvej 1, og en på Vesterbrogade 45. Men Post Danmark vil kun kendes ved den ene. Det er jo dobbelt arbejde hvis postbud A går ind af døren på Vesterbrogade, og ad alle trapperne, og postbud B går ind fra Gasværksvej, og op ad præcis de samme trapper.

Well, jeg og mine med-clipser i Clips.dk bor Gasværksvej 1, og tolv trin op. Vores vinduer vender ud mod Gasværksvej, og det er også den gade der står på lejekontrakten og i registeret hos Selskabsstyrelsen.

Men se på billedet: Et brev til mig har først fået en flyttemeddelelseslabel fordi vi ikke længere bor på Amager. Men Postbud B vil kendes ved gadedøren på Gasværksvej 1. Altså retter han/hun adressen til den logisktiske adresse på Vesterbrogade 45 – og lægger i første omgang kuverten til intern omdeling i Post Danmark. Breve til Gasværksvej og Vesterbrogade ikke bliver sorteret på samme sted! Postbud A og B arbejder ikke sammen, for de sorterer post i hver deres arbejdsgruppe på Vesterbro Postkontor i Bernstoffsgade.

Når vi ringer til Post Danmark og spørger, så er svaret at Gasværksvej 1 skam er en gyldig adresse. Men jeg tror det kun gælder for vores nabo, African Hairstyle, hvor kunderne går ind af en anden nummer 1 dør – en butiksdør i gadeplan, og 3 trin ned!

Enten går vores post retur til afsender, eller også kommer den forsinket frem, mærket af postale påtegninger.

Jeg har sendt en mail til postmesteren herself, men hun har ikke reageret. Problemet er, at hvis vi skriver Vesterbrogade 45, 1620 København V – så kommer posten godt nok frem til tiden, men det gør vores kunder ikke. For de kan kun få en summelyd at komme ind på via Gasværksvej 1.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at få et svar fra Post Danmark. Hvordan kan det være at vores officielle er adresse er Gasværksvej 1, 1656 København V, men såsnart der er frimærke på, så er adressen Vesterbrogade 45, i et helt andet postdistrikt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar