fredag den 9. november 2012

Glat igen


Her er et sidste foto af min deltagelse i november måneds kampagne for Kræftens Bekæmpelse. Kort efter billedet blev taget, kom min Gillette atter i aktion, – for min hårvækst egner sig slet ikke til en smart moustache.

Kampagnen er ellers lige mig. Endelig noget, hvor man kunne bidrage ved at gøre … ingenting. Og således gøre opmærksom på kræft, som mænd også får, og som ikke er spor skæg.

Men altså, – se lige hvor grimt mit hår omkring munden er, når det får lov at se dagens lys: Der er ikke to, der er ens. Det er som om hvert enkelt hår har valgt sin helt egen farve i spektret mellem sort og hvidt. Og hårene vokser lidt i hver sin retning. Jeg kan så også konstatere små bare pletter, hvor der ikke vokser noget.

Da jeg så tilmed fandt ud af, at mit skæghår efter fem dages laden stå til både krøller og klør, så stod jeg af. Kampagnen må køre videre uden mig. Det gør den også. Jeg har lige set en gul HT bus med sort moustache over nummerpladen. Og en “bus” fra British Airways har også fået overskæg.

Jeg skal ikke have skæg. Jeg skal forhåbentlig heller ikke have kræft. Men hvis jeg alligevel får det, håber jeg det kan fjernes næsten lige så let som uønsket hårvækst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar