søndag den 11. januar 2015

Det bliver sikkert spændende

Foto: Michael Lorenzo, Filippinerne

Forberedelserne er igang, jeg skal sammen med min pinay kæreste og hendes søster til Filippinerne. Det er længere væk end jeg nogensinde har været, og jeg er spændt.

Hvad venter der af oplevelser derude? Jeg bliver nok mærket af at rejse til en så fremmed destination. Og da vi det meste af tiden skal være i hovedstaden, bliver jeg naturligvis manilamærket…

I fredags var jeg forbi Victoria Lægerne. Det er fornuftigt i min alder at konsultere en læge i ny og næ - vi mænd har ry for ikke at gøre den slags, før det er for sent - men man(d) kan også være fornuftig.

Min krop ældes, og man får lidt flere naturligt forekommende knopper, pletter, mærker, etc. - jeg opfatter det selv som en slags rust, og lægen kunne i hvert fald sige at de alle så godartede ud. Og så fik jeg en ny tid til vaccinationer.

For der er jo flere ting, man skal tage sig i agt for i Filippinerne. Man kan hurtigt rage noget ubehageligt til sig, som fx difteri og tetanus. Så for en sikkerheds skyld får jeg lige en stivkrampevaccination. Smitsom leverbetændelse er også en mulighed, så jeg napper også en kanyle mod Hep A.

Og så er der jo malaria… Ikke fordi risikoen er så stor i hverken Manila eller på Catanduanes, men jeg skal fra det ene sted til det andet, og myg elsker min lidt specielle AB+ blodtype. Så selvfølgelig vil jeg også gerne have noget forebyggende mod malaria.

Der er flere muligheder, blandt andet Malarone, siger lægen. Jeg prøver på at være morsom og svarer, at det nok er ligeså godt med et glas Amarone. Det lykkes, sådan da. Men vi ender på Doxycyklin som ikke koster så meget.

Jeg skal forresten også huske at købe mig en privat rejsesygeforsikring - vi kommer jo langt udenfor både gult og blåt sygesikringskorts dækningsområde. 


Men billetterne er forlængst købt. Vi flyver Finnair fra København over Helsinki til Hong Kong, og derfra videre med Cathay Pacific til Manila, hvor Evets henter os i lufthavnen.

I det omfang, der er netforbindelse og noget sjovt at fotografere og fortælle om, vil jeg blogge ude fra Filippinerne. Håber nogen får lyst til at læse med…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar