fredag den 21. december 2012

Vaxol filihankat

Foto: Mike Sheehy, USA

Reklamen i fjernsynet er en lille animation, som viser at vatpinde bare stopper øret endnu mere til, mens VAXOL® på et øjeblik opløser ørevokset, som så let og elegant glider ud af øregangen.

Det må jeg prøve! Så jeg går i Matas og køber en lille flaske af vidundermidlet for 89,50 kr. Det er bare at spraye det i ørerne, så kører det. Men først vil jeg lige læse brugsvejledningen og se, hvad det er for noget kemi jeg skal sprøjte mig med.

Det er overraskende enkelt: Naturlig olivenolie fremstillet efter farmaceutisk standard.

Jeg forestiller mig en flok olivenbønder med baskerhuer og slidt uldtøj, der sidder på en café og snakker om hvad de kan få for deres olie. Måske en euro per liter?… Så kommer der en meget smilende mand i en hvid kittel. Han producerer også olivenolie, men til en ganske anden pris. Vi taler om adskillige euro, bare for et snapseglas af det naturlige fluidum.

Om det virker? – Både ja og nej. Det virker ikke som i reklamefilmen, hvor voksproppen opløses i løbet af ingen tid og formelig sejler ud af øret. Men jeg kan mærke, at det hjælper lidt. Ja, jeg kan faktisk høre, at der sker noget derinde.

Pakningen lover sådan set heller ikke mere end det: Nemt og effektivt. Blødgør og fjerner ørevoks helt naturligt. Begrænser behovet for øreskyldning.

Det sidste ord runger i mine ører. Det er det, der skal til. Jeg bør også købe sådan en orange dimmer til at skylle ørerne med lunt vand. Den koster nok også i nærheden af hundrede kroner. Og derfor er blogbilledet oplagt: Præsidentøret på en dime. Der er altså noget med kapital og hørelse… Det burde reelt ikke koste mere end 10 cent at få hul igennem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar